Verzenden & retourneren
Conform het Nederlandse consumentenrecht heb je veertien dagen retourrecht via aankopen of afstand vanaf de dag dat je het product heeft ontvangen. Deze termijn geldt echter niet wettelijk voor aankopen in onze fysieke winkel. In het geval van een fysieke aankoop wordt de precieze retournering door onze winkel bepaald.
Pakketleveringen
Bestellingen die op ma t/m do voor 20.00 uur (vrijdag voor 16.30 uur) zijn besteld, worden de eerstvolgende werkdag afgeleverd met PostNL of DHL. Transportleveringen voor bv. witgoed worden in overleg met de vervoerder ingepland. Zodra het pakket ons distributiecentrum verlaat ontvang je een track & trace-code om de zending te volgen. Track & trace codes zijn ook terug te vinden bij de bestelling in jouw Smits en van Zon account.
Binnen Nederland wordt jouw pakket de eerstvolgende dag (ma t/m za.) geleverd. Zendingen naar België en Duitsland worden geleverd binnen 2 werkdagen (ma t/m vr).
Bezorger gemist?
Ben je niet thuis op het moment dat de bezorger voor de deur staat? Dan bieden zij je pakket aan bij de buren. De bezorger laat een kaart achter in je brievenbus met daarop het adres waar jouw pakket is afgeleverd. Als ook de buren niet opendoen, ontvang je een kaartje met hierop een bezorger-gemist of niet-thuiscode. Bij DHL kies je online zelf waar en wanneer zij je pakket gratis opnieuw bezorgen. PostNL zendingen gaan naar het dichtstbijzijnde pakketpunt. Met de code kun je op track & trace zien waar je je pakket kunt ophalen. PostNL bewaart je pakket een week op het PostNL-punt. Daarna brengen zij het terug naar ons distributiecentrum.
Zoek het dichtstbijzijnde: PostNL-punt of DHL Servicepoint
Hoeveel garantie krijg ik op aangekochte producten?
Je hebt standaard twee jaar fabrieksgarantie op alle producten, de duur van deze garantie is echter afhankelijk van het product, sommige fabrikanten bieden een langere garantieperiode op het apparaat. Op de product pagina vind je welke type garantie u heeft. De aangeboden fabrieksgarantie doet geen afbreuk aan de wettelijke rechten. Controleer bij ontvangst van je bestelling of je het juiste product hebt ontvangen en deze onbeschadigd is. Constateer je een beschadiging of heb je een verkeerd product ontvangen, dan verzoeken wij je dit zo spoedig mogelijk aan ons te melden bij de bezorging of via mail of telefoon. Je hebt altijd recht op een wettelijke garantie bij aanschaf van een product en je mag verwachten dat een product geschikt is voor normaal gebruik. Kort gezegd heb je recht op een deugdelijk apparaat. Hierbij wordt er wel van uit gegaan dat je netjes gebruik maakt van uw aankoop.
De volgende gevallen vallen niet onder de wettelijke garantie:
- Beschadigd of defect door opzet
- Ondeskundig gebruik
- Geen onderhoud of onjuist onderhoud
- Bedrijfsmatig gebruik
- Reparatie door derden
- Normale slijtage
Ook in deze gevallen laten we je uiteraard niet met een defect product zitten, maar helpen we je graag. Wij verlenen graag een leenmachine of kunnen je verder helpen met de reparatie.
Wat moet ik doen als mijn product gebreken (defecten) vertoont?
Als het product binnen het gestelde garantietermijn gebreken vertoond kan je deze bij ons melden middels het hiervoor bestemde storingsformulier. Gebreken veroorzaakt door foutief gebruik van het apparaat of defecten door eigen schuld zijn uitgesloten van de reguliere fabrieksgarantie.